Monday, January 11, 2010

1st time pi Ganu wehh..

Kalians,
agak jakun tajuk entry aku.

Ye kawan-kawan, seumur hidup aku yang nak masuk 28 tahun ini, baru nie ler kami merasa bercuti di terengganu, itu pun sebab ada wedding my best girlfriend, cik..eh..cik puan Ernie Nadia dgn encik mat bond @ Khusyri..

Ada la seciput dua gambar kami empat beranak, yang lebihnya makan + berjalan + tido sebab penattttt weh..anak-anak meragam nak tido. dengan mama and abah join sekali..muahaha.Plus, kami tak shopping batik whatsoever barang produk terengganu, selain kopok losong..sebab aku bukan kaki shopping and tak pakai pon batik beralun-alun tu, kain batik ye aku pakai..hehe.

Jauh jugak perjalan pergi tu..Ernie cakap, alaa..dalam 5-6 jam. Setelah masuk je highway, signboard tulis "Kuala Terengganu 408 km" (tak silap aku)...weh, macam balik kampung kat Perlis je jauhnya..boleh ke 5-6 jam ni?..campur berhenti berak+makan+makan+makan+solat apa kebenda..huhu
.
.
.
 Sah!..dari pukul 4 kami masuk highway, kul 12 tgh malam baru sampai Kuala Terengganu..hadoii..lotih mak..eh, letih Encik hubby men-drive.

Aaku pon gigih penat jugak sebab temankan dia, tahan mata tanak tido.kekadang terlelap jugak sesaat dua okeh, tipu, ada lah terlelap kejap, tapi tak lama la..compare dengan balik kampung, sure banyak terlelap dari jaga..haha

Sampai je, terus roger Ern (singkatan ERNIE )..
"kitorang mau terus tido, baik cepat bagitau mana homestay!'..haha
Sampai je homestay, lepak + borak dengan Osy, Erin,Fira & Mandy <--amoi nie member opis ern, boleh join kami gossip..cayalah Mandy..hehe

Kami berborak update gossip sampai 4 pagi  tau..abis anak2 kena stay up.Hubby erin pon sporting bagi anak stay up..hehe

Anak Erin, Alika @ Chika sangat petah bercakap, ala-ala sebijik macam Mummy dia..Dia pon join Nia stay up, dengan hand bag pink dia yang macam-macam ada..hehe..comel je..tengah malam pon maintain bawak henbeg tau..

Esoknya, kunun nak bagun awal pi makan bekfes nasi dagang, tapi lepas solat subuh, sumer pengsan balik. Sedar je jam dah 9.30, mandi anak2 and abah..(eh, abah mandi sendiri..ahaks)..tungu itu ini, last2 pi makan kenduri terus, pukul 12 tgh hari dah.

Punya la lama bersiap. Pelik betul...Aku rasa, aku ni pukul 10 dah siap ..

Lepas makan nasi kenduri kawen Ern + meratah lauk nasi dagang sesat kat meja kami makan and berposing dan kacau pengantin posing,, kami keluar rumah untuk misi habiskan dadih comel yang sedap, bubur kacang, kek muffin, kek cupcake,air sirap (duduk betul2 depan meja dessert..isk..buruk lantak betul.) berkali-kali round makan disertai Osy (member makan tegar..haha) dengan abah and NiaTaqiy baik je tengok mama and abah makan.
 
Oh ye,sian Taqiy, walaupun dia baru belajar makan solid food a few days recently, so kami rasa, takpe la kalau dia tak makan, just BF je.So, aku tak bawak la slow cooker dia.tapi kami silap.Kesian dia, mujur aku kuat iman tak suap nasi beriyani kat dia.aku just keep BF dia at any time, biar tengah ruang tamu orang ramai tengah posing dengan pengantin sebab aku taknak dia haus / lapar.

Periuk kat homestay tu ada, tapi aku tanak masak guna periuk tu, aku malas and takut ada kesan2 minyak or daki2 makanan basi basuh tak bersih. Aku skeptikal bab orang basuh tak bersih ala-ala malas. Kat rumah pon, aku asingkan periuk untuk masak bubur anak-anak..So far, Alhamdulillah..adik tak meragam langsung sepanjang hari.walaupun  dia drooling samapi basah baju abah + tudung senget mama...Takpe, mama pasrah bau masyam sikit demi anak-anak mama. Tunggu korang besar sikit, mama mau melaram meletop punya..ahaha <--bajet dah slim time tu..hihi

Lepas perut dah kekenyangan (burpp..Alhamdulillah,,,murah rezeki tuan rumah ..hehe) kami pon berangkat balik homestay untuk solat dan siap-siap mau pi jenjalan.Last2, tertido lagi..lepas BF kan Taqiy.Bila aku bangun, rupanya sumer join tido..sabo jela..Last-last, kul 4 lebih baru gerak, kami lepak kat tepi Pantai Batu buruk, makan seafood goreng celup tepung..tapi tak fresh sangat rasanya, agaknya sebab dah lama tergoreng siap-siap..huhu.Aku tak kira, nak kopok losong gak..

Posing-posing kat pantai, sambil main wau Nia ..mama and auntie kakak Osy yang lebih2 main, sebab mama tak puas hati Nia tak tau main and risau terbelit tali tangsi wau  tu..haha.
Tengok2 balik gambar and video, buruk benar rupa mak orang main wau...isk..

Mujur kami dah jamak Solat Asar + Zohor, so niat solat jamak Maghrib + isya'. kami pon mau jalan2 lagi habiskan duit .Isk, Sebenarnya dah penat sangat dah main kat pantai tu, tapi kami gigih jugak pergi Mydin Mall. Best jugak, besar ala-ala carref***.

Tapi, malangnya dalam meluap-luap semangat mau shopping, kami cuma larat untuk tolak troli beli barang untuk breakfast esok (sila imejin kami tolak sambil mata terpejam-pejam ngantuk) , sambil Osy tengok henbeg yang dia nak beli bila start posting mengajar nanti..

Osy bajet mau jadik cikgu lady like habis.Dan tukar identiti jadi cikgu Lily...Boleh ker?..haha..
 Mata masing-masing merah tak boleh blah dah...Nia tido tak sedar hape dalam stroller, adik pon terleleh tido kat bahu abah..Siannn..

Sampai homestay, mandi+solat..terus Zzzzz...

Esoknya, lepas subuh, pengsan balik sumer..Sah2 la nasi dagang kat kedai dah habis. Tak sampai hati nak mintak Ma ernie masak untuk kitorang, penat wooo kenduri kawen anak...So, melepas lagi nasi dagnag feveret aku..Waaaa..Tak sah la pi Ganu tak makan nasi dagang nih..isk..Kena mai lagi nih..(sambil jeling encik hubby)

Ern dan suami barunya (cewah) bawa kami meround pi Losong, pi stsen bas antar osy and pas kiss-kiss pipi + salam kat stesen minyak Shel**, kami pon babai mau pulang, sebab dah pukul 3 pm...sian hubby ku mau drive sampai lewat nanti..

Lastly, alhamdulillah, sampai jua kami kat umah, pukul 12 tengah malam jugak..
.
.
.Penat, tapi sempat layan AC sempoiii kat Asrto..haha..
Esok , aku pi ngajar pulak..penatttt tak habis lagi..hadoi,, demi anak bagsa, aku gigih jua...

*nanti upload gambar..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...