Thursday, March 3, 2011

Saya mahu invite lebih ramai orang join contest iPad free dari Mysuperkids

Kawan-kawan.

aku ada berita best giler nak share, berita tentang dapat benda idaman, benda yang menjadi igauan hampir semua pecinta teknologi bergerak pantas (kalau tak semua pun..hehe).

Sabda Rasulullah s.a.w. maksudnya :

"Sampaikanlah dari aku walaupun satu ayat, ..."
(Hadis Riwayat Bukhari)

di saat ini, aku juga berhajat menunaikan hajat orang lain,
macam orang yang mengharapkan derma barang seringgit dua...tapi tatkala ada hamba Allah yang tertiba sedekah RM1 ribu selambe je kat tapak tangan orang itu, mau melompat cecah siling orang itu..


namun aku pasti , hajat besar yang turut sama menjadi impian aku, sama je dengan hajat orang lain ...

Menunaikan hajat orang menjadi sebab Allah lapangkan rezeki dalam bentuk tertunainya hajat sendiri, 

seperti sabda Nabi s.a.w.:

"Siapa yang menunaikan hajat saudaranya maka Allah akan menunaikan hajatnya…"  

(Riwayat Muslim)

jika sebelum ini, aku hanya asyik sebut "teringin nyaaa ...", " bestnya kalau...", "isk, kalau la..." dalam nada-nada penuh pengharapan-sampai-lupa-ingatan-sekejap...


namun aku cepat-cepat istighfar.

Astaghfirullahhal'azim...


hebat betul angan-anagn aku itu, sampai termimpi-mimpi dok godek info kat tenet, 
terngigau-ngigau taip kat google...
termimpi-mipi ada special ocaasion sempena berjayanya aku dpt hadiah impian aku tu..
melampau betul!


tapi...aku wajib ingat
angan-angan setinggi 7 petala langit, kalau aku jauh dari Allah, aku lupa kepadanya..apakah rezeki itu aku yang men-confirm-kan dalam mendapatkannya?
Teeetttttttt !
for sure not!

Allah jua MAHA MEMBERI..
maka, cepat-cepat aku mohon apa-apa pun melaluinya...
bukan melalui orang tengah, 
bukan melalui orang dalam, mahupun kabel kuat yang keje gomen mahupun swasta....,,hehe

tapi, melalui 'orang atasan' - yakni Allah.. 
melalui 'orang dalam' - yakni rasa kehambaan kepada Allah dalam diri sendiri

Ada hadis yang menganjurkan berselawat jika hajat atau cita-cita tidak tertunai kerana selawat itu dapat menghilangkan kesusahan, kesedihan, dan kesukaran serta meluaskan rezeki dan menyebabkan terlaksananya semua hajat. Wallahu a'lam.



Maka,

aku kena buat kebajikan banyak-banyak..

baru Allah turunkan kebajikan-Nya ke atas aku..
 
Ibnu Abbas berkata:

"Sesungguhnya kebajikan itu memberi cahaya kepada hati, kemurahan rezeki, kekuatan jasad dan disayangi oleh makhluk yang lain. Manakala kejahatan pula boleh menggelapkan rupa, menggelapkan hati, melemahkan tubuh, sempit rezeki dan makhluk lain mengutuknya."



Maka, dengan ini...
aku berhajat,
aku nak menang Ipad dari MySuperkids.net..


 


so, aku mahu invite seramai mungkin manusia kat dunia maya ini, untuk join Menang IPad daripada Mysuperkids...
semoga dengan berjuta-juta traffic ,
dan juta-juta contestant yang aku invite masuk melalui entry aku ini,
ke pertandingan menangi iPad daripada mysuperkids..

maka, berjuta-juta jua peluang murah rezeki aku daripada Allah, untuk aku menang satu...
sebab katanya, ada dua ipad...
kalau aku menang satu pun, jadi laaa..
lagi satu..aku kasik peluang kat korang untuk menang...
muahahaha...

so, apa yang aku mahu sebenarnya?
macam pusing-pusing je entry aku nie..

ok la...gini di shortform kan cerita,
korang join lah  





buat entry mudah je..
tak payah blog glemer ribu2 follower, hatta juta-juta subscriber..
mahupun ada juta-juta lemon friends list kat facebook,
mau pun sefofular Fazura, Fasha Sandha..mahupun Aaron Aziz, Nabil atau dato's Siti Nurhaliza...
hehehhe
kalau blog baru create 2-3 minit lepas pun boleh masuk...
janji,ikut syarat super-senang kat bawah..



----------------------------
"Seperti yang anda pun tahu, saya (Mommy Lynna from Mysuperkids)  nak menghadiahkan Apple iPad Original (bukan China Clone, Jailbreak mahupun terpakai) untuk pembaca bertuah MySuperKids. Bagi memudahkan kerja juri (yang belum dilantik/dipilih lagi), saya bercadang untuk menghadkan jumlah peserta; walaupun tadek la ramai yang daftarkan nama pun, huhu.
Untuk audition ni, peserta hanya perlu tulis artikel berkaitan “Saya Mahu….. Dari Blog…..”. Sebagai contoh,
  1. “Saya Mahu Ilmu Dari Blog SaifulIslam”,
  2. “Saya Mahu Trafik Dari Blog Redmummy” atau
  3. boleh jugak “Saya Mahu iPad Dari Blog MySuperKids”, hehe.
Anda boleh “Mahu” apa saja, hatta bende tak logik pun; ala-ala fantasi gitew. Dan “dari” mana-mana blog, tak semestinya dari blog MySuperKids nie. Justeru, anda boleh tonjolkan kreativiti anda almost tanpa sepadan (PERINGATAN: benda2 terlarang di haramkan sama sekali)."
---------------------------------------



gitu je? 
yee..kalau susah sangat, sape nk join kan?kan? kan?
pastu, paaaaaling penting, hujung entry anda tu..MUSTI...eh..MESTI ada..caption dibwah, siap dgn link2 tu sekali..


------------------------------
" Last but not least, setiap akhir artikel tolong letakkan ayat (beserta hyperlink yang juga sudah ditetapkan) + (bold & italic) di bawah:

Artikel ini ditulis sebab saya mengidam iPad percuma MySuperKids. Sertai Bengkel Adsense di laman web buat duit online & mulakan gaya hidup sihat dengan vitamin semulajadi ShakleeTrialPack
 ------------------------------




gitu je? ..
yeeeeeeeeeeeeeeee...

pastu, masuk link blog empunya contest tu, DI SINI, tinggal komen kat bawah entry tu, 

sebagai syarat submit entry korang...
sila cek ye comment appear or tidek..
kalu tidak, submitt lagi, or...hantar je email direct ke owner blog tu..


Untuk pengetahuan korang..

blog mommy lynna nie, walaopun nick name dia is 'mommy'...

dia punya entry, merangkum pelbagai topic wooo..
mugkinkah disebabkan dia seorang puan engineer di Petr***s...maka...fikirannya bersifat global jugak?


ada entry dia pasal cara buat duit dalam saham, hartanah, emas...bla-bla-bla , semunya bab duit dalam bahasa mudah nak paham oleh kita-kita nie..
ada entry pasal kesihatan,
pasal aktiviti kekeluargaan,
bisnes..
macam-macam la..

tengok la print screen category archive dia..




 klik gambar utk ke link page archive dia...


kalau korang dok merungut tak cukup 24 jam sehari..sbb keje kat opis banyak.
korang kira la berapa keje dia buat...
keje engineer..
anak dua, sorang tu pulak  OKU-tapi-hensem-lagi cergas-tak-macam-OKU,
pastu nie tgh preggy nak masuk anak ketiga,
without bibik di rumah hokayyyyy...
marbelessss...
fabulous bak kata Kimora Lee Simmons...eheeee..






Sila..sila join...
kalau korang nak menang Ipad free, tak payah susah2 beli ribu riban kat kedai...
free hokayyyyy..
walaopun Apple baru je launch Ipad 2..


mana tau, tetiba mommy lynna ni bagi hadiah Ipad 2 tu..
dia banyak duit, suka hati dia nak beli yang mana pun untuk jadikan hadiah..
yang pasti, dia tak tipu, 
nak bagi hadiah ipad..
lagipun, syarat2 dia senang sangatttttt....

yang pasti, ini contest original tau...bukan hype or tipu or scam..
tak caya, boleh kontek personal email mommy lynna tu...


kalau tak caya sangat, pi jumpa dia face to face..
pastu baru korang buat entry contest..huhuh..
ye la...skrang kan banyak scam..kena hati-hati...




Jomm....pakat-pakat try nasib nak menang Ipad from Mysuperkids...
 Sesiap yang rasa, invitation i nie menipiskan peluang u all menang hadiah iPad tu,
maaf ye...menang kalah, adat pertandingan..
dan hebat mana pun kita, Allah jua penentu rezeki kita kan?


so, jangan kedekut ilmu / peluang / rezeki..

ajak lagi ramai2 join contest..

kalau dah join, baru bleh berangan ada harapan nak menang..
Macam calon-calon nya pertandingan ABPH tu..hehe..ingat senang nak jadi calon?
macam jadi calon menantu kepada bakal mak-pak mertua super-garang...hihi..
kalau dok diam-diam..
tak payah berangan, 
pi beli sendiri je..hehe




 




Artikel ini ditulis sebab saya mengidam iPad percuma MySuperKids. Sertai Bengkel Adsense di laman web buat duit online & mulakan gaya hidup sihat dengan vitamin semulajadi ShakleeTrialPack

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...