Wednesday, October 21, 2009

Aku kena Tag? Huh..

Menchiii tawww..aku tak berape gemar nak tag orang, dan orang tag aku.Susah payah aku mensilent-readerkan diri..supaya aku tidak dikenali ramai..ahaks..last-last, cik ekin cousin ku sendiri mengetag aku.Ahh..menchiiii..

Tapi,atas dasar keamanan sejagat dan alam sekitar yang kuchentai, agar tiada lagi huru-hara peminat-peminat ku menjerit.."yey..yey..we want Hanis!..we want Hanis! <--sila imejin anda menjerit2 beramai-ramai sambil bawak sepanduk nama i..kekeke.> maka,aku dengan rela nya merelakan diri jawab tag cik muda ekin tu..

Aku selalu tgk blog org lain wat tag yang aku rasa susah nak di setel sebab kena byk berpikir dan memerlukan kekuatan kudrat jari-jemari tawww..untuk menaip segala mak nenek dan mengklik2 mouse bagi..Weh..penat wooo..sapa kata tak penat..Huh!

Ooh..apakah sangkut paut semua itu dengan tag ini?..Ye la,Cik muda-shikin-yang masih-single-mingle (oopss) aka cik lily..kak cik jawab yer tag ekin....huhu


(-_-') haihhh..layan je laaa...



1-NAMA TIMANGAN ANDA
nama timangan tu, nama manja i kan?kan?kan?..bukan nama yang orang panggil waktu timang-timang i masa kecik kannn?kalu yg ke2 tu, mmg laaaa aku tak hengat..wakaka..


no1-Hanis...nama sejak dilahirkan.Ye puan-puan..nama i 'Hanis' je.Nak panjang sikit..letak nama penuh 'Hanis bt Kamis'..hehe..seirama kan dgn nama abahku terchenta tuh..hehe.Nak panjang lagi.."Duli Yang Sangat Kieyut dan Indah Sekali CiK Puan Hanis..ahaks.

Selalu time skolah dulu, org tanya
"Nama apa?"...
"Hanis"
"Hanis je?"
"A'ah..Hanis je..Hanis bt Kamis"
"Takde ke Nur ke, Siti ke,Nurul ke.."
'Takde laaaaaa" <--emo..

no2.Kakcik..adik2 dan cousin2 ku panggil aku dengan nama nan comel ini, Sebab apa comel..sebab hatta aku debab membulat , diorang masih setia panggil aku kak cik aka.Kakak kecik..wakaka...

no3-Smurf..hhoho..kat skolah dulu ada budak panggil aku n geng aku, Dr.Wanie tuh dgn nama smurf sbb kitrang dua-dua kecik-kurus-comel-macam-senang-kena-buli-tapi-sebenarnya-garang..So, kat uitm, aku ckp la nick name aku smurf..Terus lekat sampai sekarang..hahaha.Aku macam main2 je..tapi diorang amek serius..so, bukan salah aku..hehe.Sape suh diorang serius time induction tu?..aku buat muka paling comeyy je ala-ala innocent time induction,kunun2 gurau la nama aku SMURF..alih2, lekat daa..
Jangan esok2 anak aku pi cerita kat member2 dia "mama kite tu kan, pelakon kartun smurf tawww...sebab mama kite sumer kawan-kawan panggil smurf.."..huhu,haru!

no4-C**........ni panggilan manja+gediks sikit i dengan cik hasben i..rahsia tawww..wakaka..<--padahal takde pape pon..cehh>Nama manja i tatkala hasben i nak gurau-gurau, nak suh buatkan air, nak suh picit2 badan..nak..nak...suh masakkan nasi..(Hah..pikir ke lain la tuhh..ahaks)

no5-Mama..my beloved kids call me mama..sempena what i call may own mama..huhu..Syaayannng anak-anak mama..hihi

no6-Mak Njang..anak-anak sedara,anak-anak sedara sepupu,kupu-kupu dan yang sewaktu dengannya call me with this name..

no6-Nis..opah aku selalu guna short form cenggini kat sumer cucu dia. Nama kami sumer jadik satu suku kata jek..Nis,Na,Kin,Ja,Man,Pis,Wan,Jat,Ji,Ka..abis la sumer jadik camtu.Abis byk pon, 2 suku kata jek opah panggil kitorang..hihi.Oh ye, lagi satu, aku perasan, org perak selalu panggil nama dgn satu suku kata ni.Bos lama aku pon panggil Nis je,org kuala kangsar..hoho..

So,buat teman-teman,sila panggil nama penuh i yang pendek tu yek..hehe.Aku ingat nak stop la nama manja SMurf tu, pengaruh tak baek untuk anak-anak..ahaks

2-ANDA SEORANG YANG

pemalu ..<--ahaks,
peramah kalu kena tempat,
suka gelak <--sikit je, ala-ala sopan, bukan berdekah-dekah mcm anak jin tawww..
Sopan,
low profile,
suka meneylidik,
suka berfikir,
suka..suka..isk..aper ni..
Cepat emo kalu dgn encik Hasben <--manja-manja dgn encik hasben
yang muka sungguh sirius itu..

suka kanak-kanak and baby,fast learner,clean addict..huhu..kind hearted, loving, lovable..hehe.

Dan tak lupa..saya seorang yang debab sikit..hihi <--eh, ni kira jugak ker?Belasah je la..


3- INSAN TERISTIMEWA.

Encik hasben terchenta..i love you very strong lah...huhu

my 2 kids- Princess Nia and Prince Taqiy.COming soon nanti lagi 9 orang..team bola.Kalu 7, team futsal..<--waahh
kau..larat kerrrrr?

my mama and abah & Mother in law & my beloved kakak2,abang2 and adiks-adiks..hehe

my bestfren..and kengkawan lain yang bes jugak..ahaks

my books..<--eh, ni kira insan ke?


4- LAGU KESUKAAN ANDA

1. Asmaul Husna & Nasyid
2.penyanyi lelaki yang sore sedap, lirik best lagi tak giler glemer..Haha <--penyanyi pompuan aurat sore tuhh..hihi
2.pompuan?..ada la 2-3 kerat..hehe.


5- MAKANAN KESUKAAN ANDA

Ikut mood..huhu.Today i may like Sup,but not tomorrow..huhu.SO, Kalu nak belanja aku makan,sila tanya dulu aku nak makan hape ye..<--perasan ada org nak belanja..


6- SIKAP YG BUAT ANDA STRES

-org suka buat sepah,

-ignorance <--please respon when i talk, even with "hmm" is enough..

-tak consistent,moody,kelam kabut <--sebab nanti aku pon tumpang kelam kabut..huhu.

-suka carik gaduh & emo bab-bab kecik and suka cakap some matter tu, berdegang-degang macam la kau sorang je tau <--aku akan cepat-cepat cha-alif-but kalu jumpa org camni..menchii..Nanti aku emo jugak..haha


7- WARNA KESUKAAN

biru,hitam,coklat..lately mcm suka green

oh ye..and aku dah boleh tolerate pink color sikit-sikit..tolerate ye, bukan suka tawww.. sbb anak aku yg pompuan sorang tu suka pink..huhu..sabo jelaaaa

TAG 6 RAKAN ANDA
aku letak member-member ada blog la ye..eh mesti la ada blog kan?Appa daa..

1-Dr.Leed selambe
2-Salwa cik Puan jutawan AGEL :)
3-Sue Jutawan Lunatots
3-Marea jutawan baju n perfume
4-omaq encik cikgu aka ustaz
5-Bibi..new Mama
6-to be update..hihi..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...